Autobuska HN: ”Šta to vas interesuje?!”

7423
Podijeli

U ponedjeljak (2. jul), naveče oko 22:15, vraćao sam se preko Autobuske stanice magistralom kući. Bacio sam oko na gradilište Autobuske koje neumoljivo napreduje. Primijetio sam da sa svih strana postavljaju ogradu pa me zabrinulo da li ću ustaljenim putem moći i ubuduće da idem kući.

Ugledao sam u šalterskoj sali muškarca i ženu na prodaji karata, nisu imali klijente. Očigledno su se bili zabavili smartfonima. Odlučio sam da ih priupitam.

Picerija i restoran

Pitanje sam postavio sasvim uljudno: “Dobar veče, izvinite, interesuje me….”

Muškarac je digao pogled sa smartfona i dreknuo na mene: “Šta to Vas interesuje?!”

Iznenadio me neuljudan ton, ali – na Balkanu smo, a ne u dvorcu engleske kraljice gdje personal mora da bude uljudan, kulturan i civilizovan. Ili na autobuskoj stanici u Minhenu…

Ovo dvoje očigledno nisu plaćeni da na uljudno pitanje pruže uljudan odgovor. A i da im neko da pet puta veću platu kao na Zapadu, oni ne bi bili u stanju da budu uljudni, kulturni, civilizovani. To je već dio folklora.

Nisam odgovorio istim tonom, već im objasnio da me to itekako interesuje, jer mi je kuća u blizini Crvenog krsta, te brinem kako da ubuduće uopšte stignem kući. Ako tu zatvore prolaz morao bih dva puta da prelazim magistralu da bih stigao na cilj. Sa suprotne strane magistrale ne postoji trotoar, velika je opasnost da čovjek dospije pod točkove… A izlazak iz podvožnjaka opet nije siguran za pješake ,jer stupaju na plato gdje pristižu i parkiraju razna vozila.

I žena na šalteru se umiješala u razgovor i dala kontroverzne informacije tipa “može da bidne – ne mora da znači”…

I “sačekajte, bićete obaviješteni na vrijeme”. Bilo je govora o peronskoj karti koju treba da kupim radi prolaza…

Otišao sam pomalo zbunjen, ali ne toliko zbunjen da bih njih dvoje i pozdravio pri odlasku. Nisu zaslužili ni ono “dobarveče” na početku razgovora.

Narednog jutra (utorak, 3.jul) uzeo sam kameru i otišao da snimim stanje stvari na terenu. Svugdje ograde i rampe kojih će, kako vidim, biti i više.

Prave odgovore sam dobio od – personala jednog kafića! Polazna Autobuska stanica će biti ogradjena, ali će ostati uski prolaz tik uz ogradu. Mogu samo da zamislim kakav će biti krkljanac na tom uskom prostoru u jeku sezone…

Završio bih sa komentarom koji je dao jedan gost kafića u vezi neljubaznog personala Autobuske stanice, citiram: “Sve bi ih trebalo iśćerati i dovesti mlade koji znaju jezike!”

Moram priznati da bi u tom slučaju moja tuga za njihovim odlaskom  bila veoma, veoma ograničena…

Đorđe Matković

37 Komentari

1. Pre par godina, moj muz zove autobusku, javlja se doticna gospodja, on pocinje recenicom “dobar dan, izvinite da pitam za neki bus…..” na njegovo “izvinite” ona je spustila slusalicu. Sta reci?

2. A od 15. jula kada potpuno zagrade odlazni,taksisti nece moci parkirati ispred vrata busa vec ce putnike sa koferima iskrcavati na dolaznom,hahaha.A onda ce oni u koloni sa koferima ici ispod nadvoznjaka pa na odlazni.Kako prakticno uredjeno.U isto vrijeme pristizace busevi na dolazni ali nece moci uci na njega zbog taksija .Lijepo,bas.

3. Totalni je haos na autobuskoj.I na odlaznom i dolaznom peronu,hahaha.Neki ljudi ozbiljno nazivaju taj rusvaj odlaznim i dolaznim.Jutros u 8 krkljanac na dolaznom.Turisti skrenuli na obiljezeni parking pa kad su usli-nisu se mogli iskobeljati.Zakrcili sve,autobusi ne mogu prici dolaznom peronu,haha.Ispred kafica nabacanih 10 auta bez reda.A odlazni peron miran,nista se ne dogadja.

4. A gdje sljegnu takvi mufloni kao sto si ti???!!!! U Beograd vjerovatno,pa ih tamo niko ne pita nit ko si,niti odakle si!!!! Svako ima prava da sljegne dje mu je volja.Dosta vise s tim,zna se da ih nerado primate u svoj tabor.Jesi li dosao od nekud,gkedaju te kao gradjanina drugog reda ,sa neke samo njima poznate,visine.Ko god tako misli o ljudima koji,,sljegnu”,nije svjestan svog neznamja!!! Daleko smo od civilizacije!!

5. Godpoda sa autobuske mrze sebe do 12, od 12 citav svijet.
    Mi koji malo cesce tamo idemo znamo. Ne moraju da nam pjevaju na uvce, ali normalni odgovor bi bio sasvim dovoljan.

6. Nemamo para za novu,dobra nam je i ova kad smo našli žrtvu da uloži pare,propise će poštovati koliko mu budu tražili,šalterski radnici su svi isti.Eto takvi smo ti mi,ne možemo svi u Minhen da živimo,ne buni se,sve je dobro.Ako te nešto interesuje pitaj u urbanizam.

7. Dobro ti je i rekao. Jesi li dosao da kupis kartu nisi, jesi li dosao da pitas kad ide autobus za Podgoricu, Beograd ili bilo koji drugi grad nisi. Kakvo si pitanje postavio takav si odgovor dobio.

8. Gospodine Matkovicu, vi odlicno znate da prostor za manevrisanje autobusa mora biti ogradjen prije svega radi bezbjednosti putnika. Nije normalno i nigdje nema da se ulazi automobilima i taksijima u prtljaznik autobusa. Nasa stanica se ogradjuje da bi se haos sprijecio a ne napravio.
    Trotoar je sirine kao sto je i duz citave magistrale prema Toploj a ispred stanice i siri. A i to sto se mora kupiti karta na salteru je sasvim normalna stvar, i sa njom udjete u autobus.

• Gospodjo, utisak je da anonimno branite Autobusku u kojoj i radite. Ovdje nije rijec o renoviranju i reorganizaciji Autobuske, vec o neuljudnosti osoba zaposlenih u salterskoj sali. Brojni komentatori su to i potvrdili. Prisustvovao sam sa gimnazijalcima svecanom otvaranju Autobuske (valjda) 1966. Slusali smo na otvorenom prostoru dug partijski govor i pokisli kao kokoske. Tada je Autobuska bila korak naprijed u razvoju grada. Sadasnje renoviranje je samo kozmetika. Pravo rjesenje bi bila velika moderna stanica van centra grada u kom za takav objekat u kom u Herceg Novom nema mjesta. Potrebno je rjesenje poput onog u Tivtu. Koliko je tacna Vasa tvrdnja “da je trotoar sirok koliko i na magistrali” pokazuje ponajbolje prva slika koja je objavljena. A da vidite autobusku stanicu u Minhenu gdje ja zivim ne bi Vam palo na pamet da mi drzite predavanje kako autobuska stanica treba da izgleda. Minhenska autobuska stanica je za HN bukvalno science fiction – naucna fantastika! A sagradjena je u samom centru grada…

• Pazi Djordje, znamo se, Topljani smo, ali ostavi se Minhena, i ja zivim vani, CH, dobro, sada vise doma nego tamo ali jeli ti jasno ko smo i okle smo, kada sam u CH onda sam u CH, kada sam u Novome onda sam u Novome, dricati ovo stanje, a ke, iluzija, stani i gledaj, a mozes i glavom klimati, nista ne pomaze, podji malo nizaskale i uzaskale, imaces sto vidjeti, u silovitoj si zabludi ako mislis da ce dogodine biti bolje u bilo kom segmentu, problem je sto mnogi od drveca ne vide sumu, samo kada su izbori onda su svi kraljevi carevi i legende, sada nema nidje djaoljega.

9. Kad moram doci na autobusku da nesto pitam ili kupim kartu moram da se pripremim psihicki da mi ne upropaste dan….najgora moguca usluga…..
    Osjecam se kao da oni meni cine neku veliku uslugu sto ja kupujem kartu kod nkih!

10. Kad god sam ili zvao ili pito na licu.mjesta radnici na stanici su mi dali informaciju ne znam sta vi hocete da vam pjevaju i plesu niko ih nikad pito nije zasto dzabe rade u sluzbi gradjana i davaju im informacije u vezi reda vozje!

11. Kod nas vazda nesto nekoga zanima,gledajte svoja posla svakako bi grinjali i da se radi tu nesto najbolje moguce na svijet..ne zabadati nos nidje ko sto bi stari rekli śedi jadan s mirom ili ko sto bi rekao jedan covjek gospodin śedi đesi ni za đesi nijesi!

12. Na zalost nikada nisu ni bili ljubazni! Opstina je mogla da kupi taj plac bas kao sto su ga kupili danasnji vlasnici, za nesto vise od 200.000. Mogao je tu da nikne gradski hotel i zaposle se isti ti mladi ljudi koji znaju jezike, moglo mnogo toga, ali nije.
    Nekako je vaznije bilo dati oko 300000 za obnovu crkve ili crkvene (sta god) na Toploj.

13. Dragi Djordje,

zelim da Vam se zahvalim na ukazivanju ovog problema. Sto se tice neljubaznosti osoblja na autobuskoj stanici, ja sam zaprepasten da niko do sada ili nije skrenuo paznju pomenutim radnicima ili da rukovodstvo stvarno ne zanima ova cinjenica. Ja evo vec 10 godina zivim van Herceg Novog i svako ljeto kad dodjem vise puta imam potrebu da koristim usluge saltera autobuske stanice, i svake godine zaposleni tu su sve vise i vise neljubazniji. Nadam se da ce se nesto promjeniti u skorijoj buducnosti, zarad nas gradjana, naseg turizma, a i svih drugih korisnika autobuske stanice.
    Za ogradu, prolaz i pristup stanici nemam rijeci. Cekam samo jos da stignem i ovo ljeto pa da se cudu nacudim kad vidim svojim ocima.

14. Prije neku noć i ja sam bio neprijatno iznenađen ponašanjem dotičnog službenika sa autobuske stanice.
    Naime dok sam dangubio i vraćao se iz šetnje svratio sam na šalter da pitam da li znaju kada će biti izgrađena Jadransko-Jonska magistrala pa da nema više gužve na autobuskoj stanici.
    Dobio sam približno sličan odgovor,i nastavio svojom rabotom.

15. Svaka čast na tekst,ništa manju neugodnost u jutarnjim časovima sam doživjela i ja.Slažem se sa gosp.na komentar,”Da sve treba nekulturne maknuti i dovesti kadar kakav treba”.Osim toga to je prvi kontakt jednog turiste sa gradom.

16. Svima nam je dobro poznat onaj mrski glas kada nazovemo autobusku da bi dobili bilo koju informaciju, ukoliko uopste dignu slusalicu poslije izvjesnog vremena. To sto ste dozivljeli je nazalost uobicajeno. Ne mozete ocekivati ni dobar dan, a jos manje dovidjenja. Jednom prilikom kada sam dosla da zamjenim kartu (sto se ujedno i placa), a reakcija koju sam dobila je bila ˝a u k….˝. Sta vise reci.

17. Stvarno lijepo napisano i totalno misteriozno pitanje na sta ce to da lici sa 80cm prolaza kad naidje neko sa kolicima sa djetetom u sred sezone.

18. Na stranu što su neljubazni ali se pitam đe tebi pamet da šalterske radnike na autobuskoj pitaš kako ćeš kući. Bar da si otišao u administraciju ili kod menadžera…

19. Ima istine u ovome Djordje….
    Na zalost u koliko bi se odpustili ovi radnici pola grada bi stali na njihovu stranu u smislu “greota, dosli sad iz PG i ceraju radnike”….
    Prolaz ce biti sirine koliki je i trotoar kojim prilazimo autobuskoj stanici. Na zalost ovog grada nesposobna opstina se nije udostoila da ranije iza dokumentaciju da sada imamo vec zavrsenu autobusku nego ce turisti da gledaju polu zavrsenu stanicu…
    Sto se tice radinka da se jos jednom osvrnem na njih. To su radnici koji su naslijedjeni od Boke. Naravno, nasi sugradjani… Slazem se za odpustanje….

20. E vidis Djordje, fino si napisao, dio naseg kolora, kolotiteta, a sad ovo, informacije na istoj autobuskoj, moje pitanje, izvinite, kada ima autobus za Sutorinu, odgovor, ne znam, pise vi tamo i plavusa pokazuje prstom pravac Meljine, hvala dovodjenja i trazim gdje je to tamo sto pise, pomogao mi je jos jedan sretnik u trazenju, to tamo smo obisli do ulaza u ul. Orjenskog Bataljona ali nijesmo imali sree to pronaci, simpaticno, zar ne?

21. Ja neznam gospodine ima li iđe u svijetu da se kao kod nas slobodno skace po autobuskoj stanici. Kod nas je autobuska sve samo nije za autobuse, jer od silnih taksija i automobila autobus ne moze ni da udje. Sjetite se samo koliko je ljudi stradalo sto ih je autobus pogazio na toj stanici. Mi smo moj dragi gospodine stoka i treba nam ograda da bi nas kao ovce dovela u red. A vi morate naci drugi put ako vam taj zatvore a za sigurnost se obratite opstinskim sluzbama koje devastiraju ovu opstinu posljednjih 30 godina. Obnavljaju trotoare dje nije potrebno a ne grade tamo dje su prijeko potrebni. A za ljubaznost osoblja ste u pravu.

22. Mozete ih zvati na telefon do mile volje, ne mora biti sezona. Nece se javiti. Nije mi jasno da li je njima dosadilo da rade?!? I ako se udostoje da se jave, za svako dodatno pitanje mozes ocekivati da spuste slušalicu. Ako im je dosadilo da rade, a cini mi se da jeste, dajte nekom ko jedva ceka neko radno mjesto. Neljubazni su užasno. Svjesna sam da je teško s ljudima raditi, da je prometno kao na “autobuskoj stanici”, al’ brate ili radi kako treba ili daj nekom ko ce to da radi kako treba.