Evo, kako su Saša Kulinović i Miluša Bošković savladli ultra trail trku...

Evo, kako su Saša Kulinović i Miluša Bošković savladli ultra trail trku “Mont Blanc 2018”

Podijeli

Protekle nedjelje u Šamoniju u Francuskoj održan je sedmodnevni mundijal trail trčanja UTMB (Ultra Trail du Mont Blanc). Trka se odvijala kroz tri zemlje: Francusku, Italiju i Švajcarsku, sa sedam trka na različitim distancama. Učestvovalo je preko 100 nacija i 10 000 trkača.

Ovu trku, po kojoj ovaj samit i nosi ime, UTMB od 100 milja (170km) i 10 000 m ukupnog uspona, uspješno je završio Novlljanin, Saša Kulinović, iz NVO Orjen Outdoor.

Picerija i restoran

O tome kako je Kulinović dospio do starta i stigao do cilja ove ultra teške staze sa usponima “kao da dva dana ideš više uzbrdo nego da se penješ na Mont Everest”, priča veoma slikovito i detaljno.

– S obzirom da je trka veoma popularna treba se kvalifikovati za nju i skupljati bodove, odnosno potrebno je skupiti 15 ITRA bodova iz tri trke. Ja sam da bi se kvalifikovao završio 100 milja u Istri, Dalmacija Ultra Trail 100 milja i 80 km Fruškogorski maraton (Veliki istočni) – podsjeća Kulinović.

Nakon toga takmičari koji imaju uslov sa bodovima bukvalno se izvlače na lutriju i na taj način se kvalifikuju za start trke. Poslije toga, čak šest mjeseci prije trke potrebno je uplatiti veoma visoku startninu, dodaje Kulinović.

Prenosi utiske iz Šamonija, gdje je tih dana sve spektakularno, kao što i dolikuje jednoj svjetskoj smotri.

– Sve je u znaku trail trčanja. Veliki broj trkača svih boja i nacija na jednom mjestu krstare gradom i svi se međusobno pozdravljaju, jer su tu svi jedna porodica – priča on.

Na dan trke, 4 sata prije polaska na start stigla je poruka da je vremenska prognoza loša i da se sprema na prevojima jak sjeverni vjetar, koji će snižavati temperaturu do -10 stepeni.

– Na startu trke od 100 milja UTMB bilo je 2500 takmičara, a start je već tradicionalno označen sa kulminacijom Vangelisove teme “Conquest of Praradise”, ove godine začinjen i LIVE soliranjem gitariste koji je stajao na startnoj kapiji i još više uzburkao strasti kod takmičara.

Kroz cilj prošao nakon 43 sata

– Uz kišu na startu upao sam u veoma brzu grupu tako da sam držao veoma brz tempo na početku, koji sam “platio” već na tridesetom kilometru kada sam dobio bolove u stomaku – priča Kulinović.

Od tridesetog do šezdesetog kilometra imao je velike probleme, jer nije mogao da unese ništa u organizam. Sve ga je tjeralo na povraćanje:

– Na šezdesetom kilometru javio sam se u ambulantu gdje me primila doktorica, Francuskinja koja ne zna engleski, ali smo se, ipak, lako razumjeli. Donijela je šolju supe i pokazala mi je rukama da legnem 15 minuta. Supu sam popio na silu, ali poslije 15 minuta sam bio kao novi, jer je so pokrenula, vjerovatno, tečnost kroz organizam, pa sam nastavio dalje. Do 79. km je Kurmajer i glavna okrepna stanica, koja je tada došla veoma brzo, ali veoma iscrpljen od prethodne noći što od stomaka što od konstantne kiše odlučo sam da odmorim i da ne jurim nego definitivno da jedini cilj bude završiti trku. Jer je ostala još teža polovina, sa više uspona, a slijedilo je pogoršanje vremena – nastavlja Kulinović.

Koliko je sve bilo odlično organizovano pokazuje i to da ni u jednom momentu niko nije mogao izaći sa kontrolne tačke, ako nije imao svu potrebnu opremu. Tako je prije uspona na Col Ferret prevoj obavezno bilo obući vodonepropusne pantalone. Mnogi su to htjeli izbjeći, priča Saša, jer je toplo u njima, ali se poslije pokazalo da su bile nepohodne. Na prevoju je duvao takav vjetar, da je mislio da nosi kamenje, a kišne kapi koje je nanosio vjetar, u svakom kontaktu sa kožom izazivale su veliki bol.

Posljednih 40 km i 5 km uspona i spustova skoro po 800 m je prošao rutinski, pazeći na limite i na kraju za 43 sata došao na cilj u Šamoni.

Veliku zahvalnost Kulinović iskazuje Opštini Herceg Novi, Turističkoj organizaciji Herceg Novi, kompaniji Carine, Suplement store Montenegro i Lazure Marina & Hotel, bez kojih ne bi mogao poći na ovakav put, kao i Darku i Miri koji su ga pratili na stazi.

Miluša sjajna i bez podrške

Na ovom samitu trail trčanja iz Crne Gore su učestvovali još  Kotoranka Miluša Bošković – OCC trka 56 km, 3500 m ukupnog uspona/ finisher: 8:32:15, te Novljanin Aleksandar Domazetović – CCC trka 101 km 6100 m ukupnog uspona, ali nije završio trku.

Zatekli smo jutros Milušu na prvom treningu poslije, za nju do sada možda i najteže, ali, kako kaže, predivne ultra trke u Francuskoj.

– Bila je velika konkurencija, ali ostvarila sam odličan plasman, na jednoj od 6 distanci na 56 km, koja povezuje gradove. Startovala sam u Švajcarskoj, a završila u Francuskoj.

Trku je završilo 1470 takmičara, od toga 368 žena. U ukupnom plasmanu bila sam 271. a 37. među ženama i 29. u svojoj kategoriji.  Nastupila sam na Mont Blanu kao individualac, iako sam članica TK Kotor. Nisam imala ničiju finansijsku, niti medijsku podršku. Nisam je doduše ni tražila, niti očekivala. Sretna sam i jedva čekam da se trail trkači i triatlonci sretnemo na Orjenu i razmijenimo pozitivnu energiju – priča za Radio Jadran najbolja crnogorska trail trkačica, Miluša Bošković.

Pobjednici

U muškoj konkurenciji prvo mjesto osvojio je takmičar iz Francuske Xavier Thevenard, sa vremenom 20:44:16, dok je kod žena najbolja bila Francesca Canepa iz Italije, koja je savlasala stazu za 26:03:48.

Kako je tekla Sašina trka možete vidjeti na profilu.

Kako je bilo na trci može se vidjeti na videu sa najzanimljivijim detaljima.