Na graničnom prelazu Sitnica udvostručen promet, a na Debelom brijegu 34 odsto veći

2758
Podijeli

Gužve, čekanje u kolonama, već izvjesno vrijeme slika je sa graničnih prelaza Crne Gore sa Hrvatskom i BIH. Posebno vikendom, kada su smjene gostiju.

Do sada nikada nisu bili toliki zastoji na Sitnici, granici sa BIH, gdje je udvostručen promet u odnosu na prošlu godinu u ovo doba. Prosijek je 4000 lica i 1300 vozila svakog dana, što je povećanje od ćak 110%. Ovaj prelaz koristi sve više turista iz BIH i Srbije, ali on nije nimalo reprezentativan za Crnu Goru. Samo jedna ulazna i jedna izlazna traka su nedovoljne i zimi, a kamoli u ljetnjoj sezoni. S druge strane granice, u RS, prolazi se brže, jer je novi granični prelaz izgrađen prije par godina i ima nekoliko traka.

Picerija i restoran

Na Debelom brijegu, koji je sa lanjskim prometom od 2,5 miliona putnika i 600 hiljada vozila i dalje najprometniji u Crnoj Gori, zadžavanja zbog kontrola nisu duža od 15 do 20 minuta.

Međutim, na Karasovićima, sa hrvatske strane, kolone su nepregledne. Putnici i vozila mile ili čekaju da pređu granicu EU, odnosno uđu ili izađu iz Hrvatske od 40 minuta, pa do sat i po.

– Juče sam prošla Debeli brijeg u 18.35, sa samo desetak minuta čekanja. A onda smo hrvatsku granicu prošli tek u 20.35. To je neshvatljivo. Kada smo došli do granične policije službenik me pitao – gdje idem? Rekoh na aerodrom. Odmah me propustio. Ali trebalo je doći do kontrolnog mjesta, od jedne do druge granice nema vše od tri kilometra, a puzili smo dva sata. Da sam imala avionski let, sigurno bih ga propustila – priča nam ogorčeno Mira Cvejić iz Beograda koja je išla na aerodom Čilipi da preuzme rođake.

Šta li će tek biti u špicu sezone, pitaju se putnici i kažu nam da bi trebalo da kontrole na hrvatskoj strani nisu tako stroge. Ipak, u Hrvatskoj, kao i na svim granicama EU, od nedavno samo poštuju šengenska pravila. Pregledaju vozila i putnike i iz zemalja EU, što ranije nije bio slučaj, pa je bilo i manje gužvi. Nova pravila su uvedena radi zaštite od terorizma, ali procedura je ista koju odavno sprovode i na crnogorskim graničnim prelazima.

Na Debelom brijegu je čak pet traka na ulazu i četiri na izlazu iz Crne Gore, što dosta olakšava protok saobraćaja. Krajem juna i početkom jula Debeli brijeg prelazi u prosjeku oko 10 hiljada putnika i po 2500 hiljade vozila, što je za oko 34 odsto više nego krajem juna prošle godine, kažu nam u graničnoj policiji Herceg Novi.

Na drugom manjem GP sa Hrvatskom, Kobila, koji je takođe neuslovan, s jednom trakom, prolazi dnevno ovih dana oko 1500 lica i 400 vozila, što je takođe više nego lani.

3 Komentari

1. A koliko lazete nevjerovatno,ma koja guzva svaka sezona sve gora i gora ,nedozovemo se pameti svi zajedno ne da smo turisticki zadnja destinacija ,nego ce nas izbrisati sa mape

2. Ma ljudi obidju pola Evrope ,nidje cekanja ,a na ove nase prelaze kontrole,kao da smo u Ameriku dosli…Umjesto da Novljane,Tivcane i Kotorane,kao i Dubrovackih registracija pustaju bez kontrole oni nas kontrolisu jos vise.Balkan je balkan…neadekvatni ljudi na odredjenim mjestima zagorcavaju ljetovanja i zivote!!!!

• Nije tacno! U Francuskoj je ukinut sengen, prelaz u Njemacku iz Austrije takodje pregledaju, Austrija Madjarska, Hrvatska Slovenija… Svuda su kontrole; nazalost.