Početna Eco Vaterpolo, ribolov, ali i ljubav prema Herceg Novom Marka Petkovića: Razmišljam da...

Vaterpolo, ribolov, ali i ljubav prema Herceg Novom Marka Petkovića: Razmišljam da ostanem

Došao je prije tri godine na Škver, u mali grad i mali klub, sa velikom tradicijom i rezultatima. Sa Jadranom Carine Marko Petković započinje četvrtu sezonu.

Ponikao je u vaterpolo klubu Beograd, a u bogatoj sportskoj karijeri branio je boje: Turskog Galatasaraja, Budve M-Tel, Barcelonete, Radničkog iz Kragujevca. Prije nego što je ovaj 30-ogodišnji mladić došao u Jadran igrao je za Miškolc iz Mađarske.

Ipak, iako uveliko počinje vaterpolo sezona, iduće srijede Jadran Carine u Splitu igra sa imenjakom iz tog grada, sa kapitenom Jadrana Carine, Markom Petkovićem, nijesmo pričali o predstojećim obavezama kluba sa Škvera. Jer, istog dana u Herceg Novom počinje VII Big game fishing, a ribolov je, pored vaterpola Markova istinska ljubav.

Peca na rijekama i jezerima, riba na moru, ali nikako da stigne na Big game fishing

Od djetinjstva Marko je strastveni pecaroš i ribolovac, na rijekama i jezerima, moru, hvatao je velike ribe, pobjeđivao na takmičenjima. Međutim, posljednjih godina ovaj sport je samo, kako kaže, za njegovu dušu. Traži mir na čistim rijekama, jezerima, moru, meditira, vraća snagu, koju izgubi u bazenu, kad god je slobodan.

Priznaje da lov na tune donosi najviše adrenalina. Želja mu je, ali neće moći ni ove godine da učestvuje u Big game fishing-u:

-Turnir se uvijek organizuje u najboljem terminu za lov na tune, ali, na žalost, meni je najgori, jer je već vaterpolo sezona uveliko počela i igramo prve utakmice. Na sreću, ove godine biću tu, iako neću biti u mogućnosti da pecam, odnosno ribam. Svako veče ću moći da ispratim vaganje ulova kada se brodovi s mora vrate na Škver, kasnije i da se družim s ekipama i razmjenjujemo iskustva i ribolovačke priče.

Marko je svojom pričom o lovu na tune ubijedio i trojicu prijatelja iz Beograda, koji su pecaroši, a ne ribari da dođu u Herceg Novi na Big game fishing:

-To su ljudi koji imaju brodove na Savi i Dunavu i pretežno pecaju soma, šarana i smuđa. U životu nisu ribali na moru, a kamoli tunu, koja je na najvišem adrenalinskom stepenu u ribolovačkom svijetu. Uspio sam da ih nagovorim. Uzeli su svi odmore u svojim firmama i vjerujem da ih očekuje iskustvo koje će moći do kraja života da prepričavaju – kazuje kroz osmjeh Marko.

Zimus u Španiji ulovio soma od 2 m 46 cm i 92 kg

Kao sportski ribolovac, koji gotovo sav ulov, nepovrijeđene ribe, fotografiše i vraća nazad u vodu, rado se sjeća ulovljenih trofeja:

-Posljednji kapitalac, velika riba, bila je zimus, sa doktorom vatrepolo reprezentacije Crne Gore, Vladimirom Dedovićem, inače, velikim prijateljem. Kao što sam momke iz Beograda ubijedio da dođu na Big game u Herceg Novi i njega sam nagovorio da odmor iskoristimo tako što ćemo otići na pecanje smuđa i soma vani, na ribolovcima dobro poznatoj španskoj rijeci Ebro. Ispostavilo se to kao fantastičan potez. Uhvatili smo dosta velikih riba, od kojih je najveća bio som od 2 m i 46 cm, sa 92 kg.

Teško je opisati osjećanja kada se uhvati tako velika riba. Svaki ribolovac koji je imao veću ribu na štapu dobro zna kako je to, kaže Marko, jer u ovom slučaju borba je trajala sat i 45 minuta.

– Uglavnom, ribu kada izvadim slikam da bi mi ostala uspomena, poljubim i vratim je nazad, pogotovo kada je riječ o nekoj trofejnoj ribi. Isto tako u 20 posto situacija, ako je riba konzumne veličine, ili ako mi neko naruči od prijatelja, porodice, komšija, onda je ponesem. Neki dan sam izašao na more barkom i naletio na palamide. Nekoliko komada sam uzeo i podijelio prijateljima. Sinoć sam napravio večeru za nas desetoro. Ne kajem se što palamide nisam vratio nazad – priča Marko.

Desilo se jednom i da dva puta uhvati istu ribu i vrati je. Bio je to šaran od oko 5 kg na jednom crnogorskom jezeru, koje neće da pomene, da bi ga što duže sačuvao od nasrtljivaca pecaroša ili izletnika koji ostavljaju za sobom otpad. Ipak:

-Desilo se to na jednom od nikšićkih jezera. Dosta njih me pitalo- kako si siguran da je to ista riba? Međutim, šaran golać često ima jako karakterističan raspopred krljušti. Jedne jeseni sam ga uhvatio prvi put slikao i sljedeće godine na proljeće opet. Upoređivao sam slike i video da je ista riba definitivno.

Marko koristi svaki slobodan momenat kada nije na trenizima i utakmicama da riba i peca da izađe barkom na more ili na neko od okolnih jezera i da par dana kampuje. Često mu se dešava da u gustom rasporedu, na putu od bazena do kuće, ubaci štap za ribanje u kola i iskoristi bar sat “da zabaci malo da ga želja mine”.

Herceg Novi moguće novi dom

Marku Petkoviću boravak u Herceg Novom veoma prija, već četvrtu godinu je ovdje, “kao doma”.

– Vjerujte mi da nisam uopšte razmišljao da mijenjam sredinu što se vaterpola tiče, iako je bilo ponuda. Apsolutno sam bio za ostanak. Imam jako dobre odnose sa ljudima iz kluba, sa momcima iz ekipe čiji sam kapiten, imam dosta prijatelja… Definitivno mi grad toliko prija da sam posljednje godine počeo da razmišljam o nastavku života u Herceg Novom – kaže nam Marko Petković kome želimo da ostane vjeran svojim strastima, vaterpolu, ribolovu i novoj ljubavi, Herceg Novom.